• Making decisions about attainment grouping in mathematics: teacher agency and autonomy in Norway 

      Eriksen, Elisabeta Iuliana; Solomon, Yvette; Bjerke, Annette Hessen; Gray, James; Kleve, Bodil (Research Papers in Education;, Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Grouping by attainment is a relatively new and contested practice in Norway, where strong historical discourses of heterogeneous education are under pressure from international test comparisons, particularly in mathematics. ...
    • Matematisk identitet hos lavt presterende elever 

      Midtskogen, Ida Marie (Master thesis, 2022)
      I skole og utdanningssammenheng har man gjentatte ganger blitt presentert for begrepet «svake elever». Matematikkfaget generelt og elever som strever med matematikkfaget er noe jeg brenner for og som har opptatt min ...
    • Pre-service teachers' experience with Khan Academy in introductory physics 

      Lindstrøm, Christine; Gray, James (Physics Education Research Conference Proceedings;PERC 2017, Journal article; Peer reviewed, 2017-07)
      As a novel approach to the longstanding issue of how to help all students effectively learn and utilize math in physics, we integrated the free online mathematics learning system Khan Academy (KA) into introductory physics ...
    • Syng, snakk og lær! Ein kvalitativ studie av song som utgangspunkt for matematisk samtale 

      Tveiten, Mari (Master thesis, 2023)
      Føremålet med denne masteroppgåva er å undersøke problemstillinga «Korleis kan song vere utgangspunkt for matematiske samtalar på mellom- og ungdomssteget?». Problemstillinga er operasjonalisert til dei følgande ...